Wednesday, February 18, 2009

DEALERSHIP/RESELLER

well, today nk borak pasal ni lah.. since ada a few emel duk tanya napa ada web lain ada gmbr koleksi kain2 macam shah...

secara basicnya, shah mmg tak letak watermark kat koleksi yang shah uplod sb shah ada pkai konsep dealer online. so, sesapa yang berminat nk jual kain tp takda modal, tp suka duduk online and suka nk meniaga.. so, dia akan amik n guna gmbr koleksi shah and uplod ke blog @ web dia dengan kebenaran shah.

klu ada kastemer tanya pasal kain ni, mmg shah tak masuk campo. so sapa yang up tu dia yg akan deal ng kastemer dia. so dealer akan kompimkan kod kain tu available ke idak.. klu ada, kastemer akan bankin ke dealer, and dealer akan bankin ke shah dgn sekian sekian harga yg shah tetapkan.. so shah akan poskan pada kastemer tersebut menggunakan nama dan alamat dealer. ramai gak yg panggil ni kaedah drop shipping.. ate teman pon kurang sure, why drop shipping..hihiihihi.. kena tanya pakcik google lepas ni..

so, secara tak langsung, dealer tu dapat untung free free tuk setiap urusan dia dgn shah.. kira atas angin lah... but bley lah menjana wang tambahan tuk shah n also memana dealer yg terlibat.. win win situation gitu.. hihihiihih..

so sesapa berminat, bley lah try yupp. ada yg laju. ada yg tidak.. so depend pada kreativiti memasing. ada dealer yg mampu wat sale setiap hari ada buyer thru dia.. ada yg sminggu skali. and ada gak yg sbulan skali..ekekkeke.. dependlah pada trafic kat blog / web dorang kan,,,Stakat ni baru ada 7 orang dealer ni.. ada yg wat offline. n ada yg wat online..

1 comment:

  1. SALAM KAK..

    SY BERMINAT NAK JADI DEALER UTK KAIN2 AKAK NI...

    ReplyDelete